2 kommentarer

Medicinbyte

Då har vi äntligen skiftat medicin igen…
O det var precis vad som fattades!
Härregud!

Aldrig mer Strattera, säger jag bara!!!

Nu är det Concertan som gäller igen, o vilken fantastisk skillnad!

Som en ny gosse! : )

2 kommentarer på “Medicinbyte

  1. Hejsan.
    Hittade din blogg idag o tycker den är väldigt
    Intressant! Min son har precis fått diagnosen
    ADHD o deprission . O nu tror de också på
    Autism .
    Men nu till min fråga , vaflr tycker du inte om
    Strattera ?
    Min son har ätit Medikinet i några veckor
    Men car tvungen att sluta för hans vilopuls
    Ligger på 120 .
    Så igår var vi o kolla hjärtat o ligger det bra
    Så ska han få testa strattera .
    O jag tror jag läste idin blogg om sömntabletten circadin. O tack ska kolla upp nu om jag kan få det andra på recept annars blir det ju skit dyrt.
    Tack för en bra blogg !

    Anna

    • Miss Piggy/Anna:
      Strattera verkar ju olika för alla människor. I vårt fall så resulterade Strattera-medicineringen i att sonen blev helt vansinnigt utåtagerande. O den som blev allra mest lidande för denna aggressivitet – det var lillebror på 2,5 år. O såklart alla inventarier samt väggar, dörrar, tak… 😦

      Usch, det var hemskt!!! O det höll oxå i sig all vaken tid! Från uppstigning på morgonen, tills insomnandet på kvällen…

      Melatonin funkar jättebra för insomnandet 🙂 Testa det ifall ni får Licens för det. Fast man får inte Licens enbart pga att det blir billigare. Utan ifall Cirkadin inte har tillräckligt god effekt…

      I vårt fall var det så Cirkadinet funkade bra i några veckor, sen slutade det helt att ha effekt…

      Lycka till 🙂

Lämna en kommentar